ready?

welcome onboard,

the journey so far...

Sunday, November 08, 2009

Jangan Lupa Rupanya Aku


  • Aku diberi sayap, rupanya bukan untuk terbang.
  •                                                                                                  (agar kuingat jalan pulang)

  • DiberiNya aku ujian, tak pula untuk dinilaikan.
  •                                                                                                  (agar pelajaranku bisa berulang)

  • Aku diberi uang, rupanya bukan untuk seorang.
  •                                                                                                  (agar dada dan akalku tak kosong)

  • DiberiNya aku tujuan, tak pula ditunjuk jalan.
  •                                                                                                  (agar kubuka buku agung gedungnya alam)

  • Aku diberi cinta, rupanya bukan untuk bersama.
  •                                                                                                  (agar kutahu jangan mendewa)

  • DiberiNya aku rahsia, tak pula suruh disoalkan.
  •                                                                                                  (agar kudakap buat yang kemudian)

  • Aku diberi bakat, rupanya bukan untuk senyap.
  •                                                                                                  (agar kubelas pada yang mentertawa)

  • DiberiNya aku senjata, tak pula diajar bersilat.
  •                                                                                                  (agar kusedar bukannya di sini gelanggang)

  • Aku diberi rupa, rupanya bukan untuk kemahuan.
  •                                                                                                  (agar kusedar kecetekan akal)

  • Aku diberiNya,
  • rupa-rupanya agar aku tak lupa rupanya.

3 comments:

Hidden ameer said...

Salam..
Izinkan hamba menumpang teduh akal dan jiwa disini..
:)

ayin said...

aku diberi tgn,utk komen disini..huhuhhu

husni said...

mirul, setakat yg termampu, apa yg ada. tumpanglah, kerana abg pun sama ikut berteduh.

ayin, trima kaseh :-)