ready?

welcome onboard,

the journey so far...

Wednesday, November 18, 2009

ajar aku selayak khalifahMu




I
berterusan aku mau tidur itu dilanjutkan lagi,
hatta seumur gua Hiraq pun aku mulai sanggup,
menemani suria, sang gagah itu pun tahu merendah diri,
membiar aku lalai kerana tak punya musim mengingatkan,
tak punya tasik yang perlu dicairkan,
macam kota kota kuno Eropah itu pun peduli jika nanti benakku teriak...


II
"cinta itu terlalu mewah buatku yang tak mampu!", benar aku rasa ditipu. masih sendirian meratap di Hiraq.

Ya Tuhan,
mengapa diberi rasa agung ini untuk marhain di bumi.
tatkala cemburu hati terkena libas sayap bidadari,
lekas ketawa Azazel iringi kebodohan kami,
jelas tak setimpal dengan anugerah terhebat pernah dicipta.


III
bersendirian melihat malam jatuh satu persatu,
 ....,
 ....,
....,
sengaja,
....,
 ....,
 ....,

belum puas tadi bersembang.

No comments: